Jedno ze znanych przysłów mówi o tym, że: ,,diabeł tkwi w szczegółach”. Ta życiowa mądrość świetnie odnosi się również do procesów sprzedażowych.
Bardzo często bowiem zdarza się, że jako sprzedawca znasz i stosujesz schemat rozmowy sprzedażowej, sprawnie posługujesz się argumentami sprzedażowymi, a jednak z jakiegoś powodu nie osiągasz zamierzonych celów. Co zrobić w takiej sytuacji?
Warto abyś przeanalizował swoją wypowiedź pod kątem używania tzw. ,,negatywów”, czyli zwrotów które w świadomy (lub podświadomy) sposób mogą wywoływać u Twojego klienta negatywne skojarzenia i odczucia. Kiedy już dokonasz analizy swojej wypowiedzi, zastanów się w jaki sposób możesz zastąpić negatywy słowami, które mają pozytywny wydźwięk.
Poniżej kilka przykładów negatywnych zwrotów oraz pomysłów jak je zastąpić:
Prowadząc rozmowę z klientem warto też zwrócić uwagę na tzw. ,,zwroty chybotliwe”, które osłabiają wypowiedź sprzedawcy:
Analizując przebieg prowadzonych przez siebie rozmów handlowych i uświadamiając sobie, które z tych zwrotów pojawiają się w Twojej wypowiedzi jesteś w stanie wyeliminować je w ciągu kilku dni/tygodni. Powodzenia!