Wiosna to czas nowalijek i pysznych wielopiętrowych kanapek. Mniaam. Krojąc rzodkiewkę, pomidory, ogórki, siekając drobno szczypiorek przychodzi czas na menadżerską nostalgię o najbardziej podstawowej i w zasadzie najprostszej technice przekazywania informacji zwrotnej jaką jest:
METODA KANAPKI
Według tej metody przekazywanie informacji zwrotnej odbywa się zgodnie ze schematem:
POZYTYWNA EMOCJA – CO POPRAWIĆ – POZYTYWNA EMOCJA
Ten schemat jest analogią do układu kanapki:
A teraz przeanalizujmy na przykładzie:
– POZYTWYNA EMOCJA: Bardzo mnie cieszy, że w ubiegłym tygodniu udało Ci się skończyć projekt nad którym pracowałeś. Przejrzałem go uważnie i jest świetny, moją uwagę zwróciły szczególnie: starannie wykonane rysunki i skrupulatne wyliczenia.
– CO POPRAWIĆ: Martwi mnie jednak, że w tym tygodniu trzy razy spóźniłeś się do pracy o 30 minut. Boję się, że spóźnienia sprawią, że projekt nad którym pracujesz w tym tygodniu nie zostanie ukończony na czas. Proszę, abyś od jutra zjawiał się w pracy punktualnie.
– POZYTYWNA EMOCJA: Jestem pewny, że punktualne przychodzenie do pracy pozwoli Ci na równie profesjonalne wykonanie nowego projektu i otrzymanie wysokiej premii w tym miesiącu.