AP Logo

Wiosna to czas nowalijek i pysznych wielopiętrowych kanapek. Mniaam. Krojąc rzodkiewkę, pomidory, ogórki, siekając drobno szczypiorek przychodzi czas na menadżerską nostalgię o najbardziej podstawowej i w zasadzie najprostszej technice przekazywania informacji zwrotnej jaką jest:

METODA KANAPKI

Według tej metody przekazywanie informacji zwrotnej odbywa się zgodnie ze schematem:

POZYTYWNA EMOCJA – CO POPRAWIĆ – POZYTYWNA EMOCJA

Ten schemat jest analogią do układu kanapki:

Wiosenna kanapka a przekazywanie informacji zwrotnej

A teraz przeanalizujmy na przykładzie:

– POZYTWYNA EMOCJA:  Bardzo mnie cieszy, że w ubiegłym tygodniu udało Ci się skończyć projekt nad którym pracowałeś. Przejrzałem go uważnie i jest świetny, moją uwagę zwróciły szczególnie: starannie wykonane rysunki i skrupulatne wyliczenia.

– CO POPRAWIĆ: Martwi mnie jednak, że w tym tygodniu trzy razy spóźniłeś się do pracy o 30 minut. Boję się, że spóźnienia sprawią, że projekt nad którym pracujesz w tym tygodniu nie zostanie ukończony na czas. Proszę, abyś od jutra zjawiał się w pracy punktualnie.

– POZYTYWNA EMOCJA:  Jestem pewny, że punktualne przychodzenie do pracy pozwoli Ci na równie profesjonalne wykonanie nowego projektu i otrzymanie wysokiej premii w tym miesiącu. 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *