Jakich słów unikać w rozmowie z klientem?

Jakich słów unikać w rozmowie z klientem?

Jedno ze znanych przysłów mówi o tym, że: ,,diabeł tkwi w szczegółach”. Ta życiowa mądrość świetnie odnosi się również do procesów sprzedażowych. 

Bardzo często bowiem zdarza się, że jako sprzedawca znasz i stosujesz schemat rozmowy sprzedażowej, sprawnie posługujesz się argumentami sprzedażowymi, a jednak z jakiegoś powodu nie osiągasz zamierzonych celów. Co zrobić w takiej sytuacji?

Warto abyś przeanalizował swoją wypowiedź pod kątem używania tzw. ,,negatywów”, czyli zwrotów które w świadomy (lub podświadomy) sposób mogą wywoływać u Twojego klienta negatywne skojarzenia i odczucia. Kiedy już dokonasz analizy swojej wypowiedzi, zastanów się w jaki sposób możesz zastąpić negatywy słowami, które mają pozytywny wydźwięk.

Poniżej kilka przykładów negatywnych zwrotów oraz pomysłów jak je zastąpić:

Jakich słów unikać w rozmowie z klientem?

Prowadząc rozmowę z klientem warto też zwrócić uwagę na tzw. ,,zwroty chybotliwe”, które osłabiają wypowiedź sprzedawcy:

Jakich słów unikać w rozmowie z klientem?

Analizując przebieg prowadzonych przez siebie rozmów handlowych i uświadamiając sobie, które z tych zwrotów pojawiają się w Twojej wypowiedzi jesteś w stanie wyeliminować je w ciągu kilku dni/tygodni. Powodzenia!

Mówienie i pisanie zawsze przychodziło mi z łatwością. Podobno słynę z ciętej riposty. Wszyscy myśleli, że zostanę nauczycielem, a wylądowałam na socjologii. Jednak po latach okazało się, że da się te obie rzeczy połączyć.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

KONTAKT

Daj nam znać co możemy dla Ciebie zrobić, wypełniając formularz poniżej, a my skontaktujemy się z Tobą do 48h w dni robocze.

    * Twoje imię i nazwisko:


    * Treść wiadomości:

    * Czy prowadzisz firmę?

    * Podaj NIP Twojej firmy:

    * Podaj numer telefonu:

    * Twój adres e-mail:

    Jeśli jesteś zainteresowany pozyskaniem dotacji na usługi szkoleniowo-doradcze wypełnij nasz formularz pod dotacje dostępny pod TYM LINKIEM.

    Natomiast jeśli chcesz byśmy dopasowali indywidualny program rozwojowy, wypełnij jeden z poniższych formularzy:

    Analiza potrzeb szkoleniowo-doradczych KLIENT BIZNESOWY

    Analiza potrzeb szkoleniowo-doradczych KLIENT INDYWIDUALNY

    * W celu zapewnienia najlepszej jakości odpowiedzi wszystkie pola w formularzu są obowiązkowe.