Językiem korzyści do twojego klienta mów

Językiem korzyści do twojego klienta mów

Dla większości ludzi profesjonalny sprzedawca to osoba, która świetnie zna swój produkt/usługę. 

Jak często zdarza się jednak, że mimo bardzo dobrej znajomości swoich produktów rozmowa prowadzona z klientem kończy się brakiem sprzedaży?

Bardzo często dzieje się tak dlatego, że sprzedawca prezentując produkt/usługę opisuje go tylko poprzez wyliczenie cech, które ten produkt/usługa posiada. Same jednak cechy w małym stopniu przemawiają do klienta. To co tak naprawdę interesuje Twojego klienta, to korzyści jakie daje Twój produkt/usługa; potrzeby, które zaspakaja; problemy, które dzięki Twojemu produktowi/usłudze zostaną rozwiązane.

Jak zatem mówić do klienta językiem korzyści?

Zobaczmy na przykładzie:

Gdybyś miał  sprzedać widoczną na zdjęciu  filiżankę jakie jej cechy i korzyści widzisz?

Językiem korzyści do twojego klienta mów
Językiem korzyści do twojego klienta mów

Ten prosty przykład pokazuje, że nawet z pozornie nieistotnych cech filiżanki można wyciągnąć dla klienta korzyści, które mogą ułatwić mu codzienne życie. Zanim zatem zaczniesz prezentować swój produkt zastanów się nad jego cechami i korzyściami z nich wynikającymi.  I pamiętaj – trening czyni mistrza – początkowo mówienie językiem korzyści wymaga trochę wysiłku, jednak z czasem uczymy się tego języka tak jak innych języków obcych a mówienie korzyściami staje się naszą naturalną umiejętnością 🙂

Mówienie i pisanie zawsze przychodziło mi z łatwością. Podobno słynę z ciętej riposty. Wszyscy myśleli, że zostanę nauczycielem, a wylądowałam na socjologii. Jednak po latach okazało się, że da się te obie rzeczy połączyć.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

KONTAKT

Daj nam znać co możemy dla Ciebie zrobić, wypełniając formularz poniżej, a my skontaktujemy się z Tobą do 48h w dni robocze.

    * Twoje imię i nazwisko:


    * Treść wiadomości:

    * Czy prowadzisz firmę?

    * Podaj NIP Twojej firmy:

    * Podaj numer telefonu:

    * Twój adres e-mail:

    Jeśli jesteś zainteresowany pozyskaniem dotacji na usługi szkoleniowo-doradcze wypełnij nasz formularz pod dotacje dostępny pod TYM LINKIEM.

    Natomiast jeśli chcesz byśmy dopasowali indywidualny program rozwojowy, wypełnij jeden z poniższych formularzy:

    Analiza potrzeb szkoleniowo-doradczych KLIENT BIZNESOWY

    Analiza potrzeb szkoleniowo-doradczych KLIENT INDYWIDUALNY

    * W celu zapewnienia najlepszej jakości odpowiedzi wszystkie pola w formularzu są obowiązkowe.