Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the woocommerce domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/archiza/www/wp-includes/functions.php on line 6114
Pokonywanie obiekcji czas zacząć – Architekci Przedsiębiorczości by FLOW

Wszystko idzie dobrze, a nawet bardzo dobrze. Klient chętnie odpowiedział na Twoje pytania mające na celu poznanie jego potrzeb.

Co więcej – zdiagnozowałeś, że u klienta istnieje potrzeba posiadania Twojego produktu, usługi. Klient z entuzjazmem reagował na prezentowane przez Ciebie korzyści, angażował się w rozmowę… I nagle… zupełnie niespodziewanie pojawia się ona – OBIEKCJA.

Czym jest obiekcja? Najprościej rzecz ujmując obiekcja to:  zastrzeżenie, wątpliwość klienta, która sprawia, że klient wstrzymuje się z podjęciem ostatecznej decyzji o zakupie. Co możesz usłyszeć od swojego klienta?:  Muszę się zastanowić… podejmę decyzję jak porozmawiam z żoną… za drogo… muszę porównać oferty konkurencji… to tylko kilka przykładów obiekcji, z którymi możesz się spotkać. Może być ich znacznie, znacznie więcej w zależności od tego co i na jakich warunkach sprzedajesz.

Jak skutecznie radzić sobie z pokonywaniem obiekcji?  Można o tym pisać wiele, warto zdać sobie jednak sprawę z kilku podstawowych kwestii:

1.   Twoi klienci będą mieli obiekcje – jeśli zdecydowałeś się na bycie sprzedawcą, to pokonywanie obiekcji klientów jest wpisane w Twoją codzienną pracę tak jak w pracę kierowcy wpisana jest konieczność tankowania samochodu, w pracę polonisty poprawiania klasówek, a w pracę pielęgniarki robienia zastrzyków. Pewnie, że będą trafiali się również klienci bez obiekcji, jednak natura ludzka jest taka, że nawet przy bardzo korzystnych produktach/usługach u klientów pojawiają się bardziej lub mniej racjonalne wątpliwości.

2.  To, że klient ma obiekcje bardzo często oznacza, że klient poważnie rozważa nabycie Twojego produktu/usługi – dlatego chce przeanalizować wszystkie konsekwencje jakie będzie miało dla niego nabycie Twojego produktu. Często brak pytań i obiekcji ze strony klienta oznacza, że klient jest totalnie obojętny wobec tego, co mu prezentujesz.

3. Gdy słyszysz, że klient ma obiekcje, możesz okazać mu swoje zniecierpliwienie, poddać się i zrezygnować z dążenia do dokonania sprzedaży, albo… jak najlepiej poznać punkt widzenia klienta i zająć się jego obiekcjami w taki sposób, aby z jednej strony klient był zadowolony, a z drugiej strony, abyś mógł sfinalizować sprzedaż.

Jak zrobić to skutecznie?

Zacznij od ujawniania obiekcji – w tym celu możesz zapytać np. :

– Jakich informacji Pani potrzebuje, aby zdecydować się już teraz?

–  Jakie ma Pani pytania?

– Nad czym konkretnie chcę się Pani zastanowić?

– Które elementy oferty Panią zastanawiają?

A kiedy wiesz już, co jest obiekcją klienta, dobierz argumenty adekwatne do tej obiekcji 🙂

W następnym artykule przeanalizujemy jak pokonywać obiekcje na przykładzie obiekcji: ZA DROGO.

A na koniec – pamiętaj:  sprzedać klientowi, który od początku się na wszystko zgadza –  to nic trudnego. Prawdziwym wyzwaniem dla sprzedawcy jest zrealizować sprzedaż z klientem, który jest negatywnie nastawiony i to nastawienie zmienia się dzięki Tobie – sprzedawcy. Traktując obiekcje klientów jako wyzwania w których możesz sprawdzić siebie dajesz sobie przestrzeń do rozwijania swoich umiejętności sprzedażowych. A trening czyni mistrza 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *