Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the woocommerce domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/archiza/www/wp-includes/functions.php on line 6114
Dyscyplina rozmowy rzecz ważna… – Architekci Przedsiębiorczości by FLOW

Mówi się  o tym, że dobry sprzedawca powinien mieć ,,gadane”. Co jednak kiedy trafisz na równie gadatliwego klienta?

Prowadzenie rozmowy handlowej staje się w takim przypadku utrudnione.

Jak zatem dyscyplinować klienta ,,gadułę”?:

– ZADAWAJ PYTANIA:

tak naprawdę to właśnie osoba, która zadaje pytania steruje przebiegiem rozmowy – zadając odpowiednie pytania sprawiasz, że rozmowa zmierza ku wybranym przez Ciebie tematom/zagadnieniom,

– SYGNALIZUJ KONIECZNOŚĆ POWROTU DO GŁÓWNEGO TEMATU ROZMOWY:

możesz na przykład powiedzieć: ,,to bardzo ciekawe co Pan mówi, natomiast wracając do tematu naszej rozmowy/wracając do zagadnienia o którym rozmawialiśmy”, 

– PORZĄDKUJ USŁYSZANE OD KLIENTA INFORMACJE POPRZEZ STOSOWANIE WYLICZEŃ:

jeśli ze strony klienta miał miejsce pełen informacji (a często również emocji) monolog, uporządkuj usłyszane informacje. Aby upewnić się, że dobrze zrozumiałeś klienta i abyś odzyskał kontrolę nad rozmową zastosuj wyliczenia: ,,Proszę Pana, w takim razie podsumowując to co Pan powiedział, po pierwsze zależy Panu na … po drugie z Pana wypowiedzi wynika, że … po trzecie, jest dla Pana ważne, by … „. 

– POPROŚ KLIENTA O PRZESTRZEŃ NA TWOJĄ WYPOWIEDŹ:

poczekaj kiedy klient skończy daną myśl i zasygnalizuj swoją chęć wypowiedzi: ,, to bardzo ciekawe, co Pan powiedział, pozwolę sobie się teraz do tego odnieść”, ,,będę wdzięczny za wysłuchanie”.

I na koniec: z całą pewnością przy kliencie gadule unikać należy jednoczesnego mówienia z klientem. Taki dwugłos jest nie tylko nieprofesjonalny, ale zwyczajnie utrudnia komunikację i uniemożliwia skuteczną prezentację Twojego produktu/usługi oraz znalezienie rozwiązania dla problemu klienta.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *