Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the woocommerce domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/archiza/www/wp-includes/functions.php on line 6114
Gdy klient mówi za drogo… – Architekci Przedsiębiorczości by FLOW
AP Logo

Kiedy rozmawiasz z klientami o Twoim produkcie/usłudze mogą pojawić się u nich przeróżne obiekcje. Prawdopodobnie jednak najczęściej przyjdzie Ci się rozprawiać z obiekcją: ZA DROGO.  

Ta obiekcja może pojawić się wtedy gdy:

W jaki sposób możesz pokonywać obiekcję za drogo? Poniżej kilka z podstawowych technik pokonywania tej obiekcji:

–  ODWOŁAJ SIĘ DO WYSOKIEJ JAKOŚCI PRODUKTU, np. : cena produktu jest wyrazem jego jakości, produkt jest wykonany z wysokiej jakości materiałów/tworzyw, produkt był konsultowany przez najlepszych specjalistów z branży,

–  POKAŻ, ŻE TWÓJ PRODUKT/USŁUGA DA KLIENTOWI KOMPLEKSOWE KORZYŚCI, KTÓRE ZREKOMPENUSJĄ MU ZAINWESTOWANĄ KWOTĘ,  np. sprzedając klientowi telefon komórkowy, możesz powiedzieć: proszę zauważyć, ze ten telefon zastępuje Panu takie urządzenia jak: kalkulator, budzik, radio, odtwarzacz MP3, aparat fotograficzny, tablet, nawigację, kamerę – gdyby miał Pan te wszystkie urządzenia kupić osobno, konieczne byłoby przeznaczenie na takie zakupy zdecydowanie większej kwoty niż ta, o której teraz rozmawiamy,

– ODWOŁANIE SIĘ DO SPOŁECZNEGO DOWODU SŁUSZNOŚCI, np. : Proszę Pana, ten produkt jest bardzo często wybierany przez naszych klientów, klienci chwalą sobie jego solidne wykonanie, klienci są zadowoleni z efektów jego działania,

–  MINIMALIZACJA CENY, np. : rozłóż całkowitą cenę produktu w odniesieniu do ilości lub/i czasu, np. proszę zauważyć, że cały zestaw produktów jest dostępny za x zł, co oznacza, że cena pojedynczego produktu to tylko y zł –  jak sam Pan widzi, cena tego produktu w zestawie jest dla Pana znacznie korzystniejsza; Proszę zauważyć, że 90 zł miesięcznie, to tylko 3 zł dziennie,

– PORÓWNAJ ZMINIMALIZOWANĄ CENĘ DO CODZIENNYCH WYDATKÓW, np.: proszę Pani  3 zł dziennie to kwota, którą często przeznaczamy na różne codziennie wydatki, choćby zakup czasopisma, którego często nie mamy potem nawet czasu porządnie przeczytać.

Pamiętaj o zastosowaniu powyższych technik zanim przejdziesz do przyznania swojemu klientowi rabatu/zanim obniżysz cenę. Zbyt szybkie ustępstwo może utrudnić późniejsze negocjacje handlowe 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *