Gdy klient mówi za drogo…

Gdy klient mówi za drogo

Kiedy rozmawiasz z klientami o Twoim produkcie/usłudze mogą pojawić się u nich przeróżne obiekcje. Prawdopodobnie jednak najczęściej przyjdzie Ci się rozprawiać z obiekcją: ZA DROGO.  

Ta obiekcja może pojawić się wtedy gdy:

  • cena produktu jest rzeczywiście zbyt wysoka,
  • klient stosuje tą obiekcję, jako sposób na wycofanie się z transakcji kupna (tak naprawdę istnieje inna obiekcja o której klient Ci nie mówi),
  • klient chce rozpocząć proces negocjacji (klient może podejmować negocjacje ponieważ będzie chciał obniżenia ceny produktu/usługi lub ponieważ… po prostu lubi negocjować).

W jaki sposób możesz pokonywać obiekcję za drogo? Poniżej kilka z podstawowych technik pokonywania tej obiekcji:

–  ODWOŁAJ SIĘ DO WYSOKIEJ JAKOŚCI PRODUKTU, np. : cena produktu jest wyrazem jego jakości, produkt jest wykonany z wysokiej jakości materiałów/tworzyw, produkt był konsultowany przez najlepszych specjalistów z branży,

–  POKAŻ, ŻE TWÓJ PRODUKT/USŁUGA DA KLIENTOWI KOMPLEKSOWE KORZYŚCI, KTÓRE ZREKOMPENUSJĄ MU ZAINWESTOWANĄ KWOTĘ,  np. sprzedając klientowi telefon komórkowy, możesz powiedzieć: proszę zauważyć, ze ten telefon zastępuje Panu takie urządzenia jak: kalkulator, budzik, radio, odtwarzacz MP3, aparat fotograficzny, tablet, nawigację, kamerę – gdyby miał Pan te wszystkie urządzenia kupić osobno, konieczne byłoby przeznaczenie na takie zakupy zdecydowanie większej kwoty niż ta, o której teraz rozmawiamy,

– ODWOŁANIE SIĘ DO SPOŁECZNEGO DOWODU SŁUSZNOŚCI, np. : Proszę Pana, ten produkt jest bardzo często wybierany przez naszych klientów, klienci chwalą sobie jego solidne wykonanie, klienci są zadowoleni z efektów jego działania,

–  MINIMALIZACJA CENY, np. : rozłóż całkowitą cenę produktu w odniesieniu do ilości lub/i czasu, np. proszę zauważyć, że cały zestaw produktów jest dostępny za x zł, co oznacza, że cena pojedynczego produktu to tylko y zł –  jak sam Pan widzi, cena tego produktu w zestawie jest dla Pana znacznie korzystniejsza; Proszę zauważyć, że 90 zł miesięcznie, to tylko 3 zł dziennie,

– PORÓWNAJ ZMINIMALIZOWANĄ CENĘ DO CODZIENNYCH WYDATKÓW, np.: proszę Pani  3 zł dziennie to kwota, którą często przeznaczamy na różne codziennie wydatki, choćby zakup czasopisma, którego często nie mamy potem nawet czasu porządnie przeczytać.

Pamiętaj o zastosowaniu powyższych technik zanim przejdziesz do przyznania swojemu klientowi rabatu/zanim obniżysz cenę. Zbyt szybkie ustępstwo może utrudnić późniejsze negocjacje handlowe 🙂

Mówienie i pisanie zawsze przychodziło mi z łatwością. Podobno słynę z ciętej riposty. Wszyscy myśleli, że zostanę nauczycielem, a wylądowałam na socjologii. Jednak po latach okazało się, że da się te obie rzeczy połączyć.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

KONTAKT

Daj nam znać co możemy dla Ciebie zrobić, wypełniając formularz poniżej, a my skontaktujemy się z Tobą do 48h w dni robocze.

    * Twoje imię i nazwisko:


    * Treść wiadomości:

    * Czy prowadzisz firmę?

    * Podaj NIP Twojej firmy:

    * Podaj numer telefonu:

    * Twój adres e-mail:

    Jeśli jesteś zainteresowany pozyskaniem dotacji na usługi szkoleniowo-doradcze wypełnij nasz formularz pod dotacje dostępny pod TYM LINKIEM.

    Natomiast jeśli chcesz byśmy dopasowali indywidualny program rozwojowy, wypełnij jeden z poniższych formularzy:

    Analiza potrzeb szkoleniowo-doradczych KLIENT BIZNESOWY

    Analiza potrzeb szkoleniowo-doradczych KLIENT INDYWIDUALNY

    * W celu zapewnienia najlepszej jakości odpowiedzi wszystkie pola w formularzu są obowiązkowe.